');
  • Welke van deze frustraties stelen jouw winst?

  • Laten we de harde feiten onder ogen zien. Jouw bedrijf is niet perfect, je kunt het drastisch verbeteren door effectieve systemen te implementeren, de enige echte oplossing voor al jouw frustraties. Hieronder staan enkele van de dagelijkse uitdagingen waar jij en ik voor staan als ondernemer en manager.

  • Klantontevredenheid

    De meeste ondernemers zijn op de hoogte van klanten die klagen, maar zijn zich minder bewust van degenen die gewoon stoppen met kopen. We zijn allemaal wel eens ontevreden klanten geweest. Goede systemen geven klanten echter elke keer precies wat ze willen, waarbij ze de relatie voortdurend versterken door de verwachtingen te overtreffen. Klantontevredenheid is het gevolg van een storing in bestaande systemen, maar kan snel worden verholpen door een snel reagerend klantenservice systeem. Wanneer klanten tevreden zijn - wanneer ze vertrouwen op jouw producten en service - gaan de anderen jou aanbevelen, kopen ze meer en worden ze loyale fans. In een concurrerende markt helpen klantgerichte systemen jou op te vallen als "een paarse koe in een veld met bruine koeien"

  • Verspilling

    Goede systemen maximaliseren het gebruik van, tijd, mensen, apparatuur en materialen. Ze elimineren gebreken, verspilling en vertraging van bedrijfsactiviteiten. De meeste kleine bedrijven hebben een verspilling van gemiddeld 3%. Niet slecht, totdat je beseft dat die 3% verspilling bedrijfseigenaren 25% tot 50% van hun winst kost. Overigens is de meeste verspilling verborgen en alleen zichtbaar voor de systeemdenker.

  • Slechte prestaties

    Werknemers zijn productiever en meer gemotiveerd wanneer ze werken met probleemloos werkende systemen in schone en veilige omgevingen. Efficiënte systemen verlagen de arbeidskosten en verbeteren de kwaliteit. Wanneer de prestaties worden gemeten en gerapporteerd, versnelt de snelheid van verbetering. Goede systemen verhogen de prestaties en bevorderen een resultaatgerichte cultuur.

  • Zwakke omzetgroei

    Lead generatie, follow-up en sales conversie zijn waar de meeste systeemfouten gemaakt worden voor kleine en middelgrote bedrijven. Goede systemen produceren voldoende leads en zorgen voor regelmatige en constante verkopen. Echter hebben ze goede ondersteuning nodig van interne systemen. Effectieve marketing en verkoopsystemen stimuleren de groei en winst.

  • Medewerker betrokkenheid

    Medewerkers werken op hun best als ze precies weten wat ze moeten doen en welke resultaten worden verwacht. Ze waarderen systemen die training en opleiding bieden. Het erkennen van prestaties die een eerlijke beloning bevorderen zorgt voor een prettige werkomgeving. Net als klanten moet je aan de verwachtingen voldoen of deze overtreffen om jouw waardevolle mensen te behouden. Wanneer medewerkers in een gesystematiseerde en resultaat gerichte cultuur werken, bloeien ze op en genieten ze van hun werkervaring.

  • Slechte cashflow en winst

    Zwakke en verspillende systemen beroven je van winst en cashflow, waardoor een steeds slechter wordende conditie ontstaat die zich verspreidt. Uiteindelijk gaan bedrijfskritische systemen kapot en sterft het bedrijf. Niet goed presterende systemen liggen aan de basis van alle cashflow-hoofdpijn. Vind en repareer die van jou snel!