');
  • Hoe zouden anderen jouw bedrijfssystemen beoordelen – een “10” of met een magere ”5″?

  • Jouw hele bedrijf bestaat uit systemen van de een of andere soort. Dat is hoe je dingen voor elkaar krijgt. De kwaliteit van jouw bedrijfssystemen en processen bepaald of jouw klanten van jou houden, of jouw werknemers genieten en uitblinken in hun werk en of jouw bedrijf jou met een genereuze winst beloont.

    Dus, hoe zien anderen jouw bedrijf? Ga je gang en geef jouw bedrijfssystemen met behulp van de onderstaande criteria een cijfer.

  • Bedrijfssystemen van een laag niveau (Sorry, maar deze zullen jou alleen een magere "5" opleveren)

    • Niet gedocumenteerde processen, mond-tot-mond training ("Als het niet schriftelijk is, is het geen systeem!")
    • Nauwelijks ontwikkelde systemen, zo maar even snel iets in elkaar geprutst
    • Regelmatig wijzigingen in procedures als medewerkers komen en gaan
    • Crisismanagement, 'oplossingen gemaakt op basis van intuïtie, zonder plan of methode'
    • Traditie, "Het is de manier waarop we het altijd hebben gedaan"
    • Overmatige discretie van de werknemer, "de vijand van orde, standaardisatie en kwaliteit"
    • Regelmatig frustratie, verloren klanten, personeelsverloop
    • Hoog percentage mislukte deals, defecten, retouren, nabewerking en verspilde tijd

    Hoe anderen je kunnen zien: ongeorganiseerd, onbetrouwbaar, onstabiel

     

  • Middelmatige bedrijfssystemen (scoor een "6" of een "7")

    • Sommige gedocumenteerde processen met beleid, procedures, formulieren, checklists, enz.
    • "Gezond verstand" en "trial-and-error" oplossingen voor problemen
    • Goed gebruik van softwareprogramma's
    • Aandacht voor kwaliteitscontrole, inspectie, audit, goedkeuring
    • Minder dan 3% defecten, defect en verspilling verwijderingsproces
    • Normaal soepel lopende bedrijfsactiviteiten

    Hoe anderen je kunnen zien: georganiseerd, geloofwaardig, professioneel

     

  • Hoogwaardige bedrijfssystemen (dit is wat er nodig is voor een "10" op jouw kernsystemen)

    • Doorlopende en bijgewerkte documentatie over hoe het werk wordt gedaan (inclusief de behandeling van details en uitzonderingen)
    • Kennis en implementatie van best practices
    • Je richt je op het overtreffen van de verwachtingen van de klant - de WOW! factor
    • Systeemeigendom, verantwoording en rapportage
    • Prestatienormen, metingen en feedback
    • Hoogwaardige resultaten (hoge kwaliteit + hoge snelheid = lage kosten)
    • Voorkomen van fouten, defecten en vertragingen
    • Continu leren, verbeteren en innoveren
    • Resultaatgerichte cultuur van uitmuntendheid
    • Gemaximaliseerde winstgevendheid en groei
    • "Replicatie / Franchise-prototype" 

    Hoe anderen je kunnen zien: uitzonderlijk, marktleider, concurrenten zijn jaloers op jou

    Een cultuur van uitmuntendheid
    Wat voor soort bedrijfssystemen en processen wil jij van jouw arts, accountant, automonteur of aannemer? Je wilt high-performance systemen, toch? Welnu, dat is wat jouw klanten van JOU willen!

    Wanneer je de aandacht vestigt op het creëren van effectieve bedrijfssystemen, bouw je een cultuur van uitmuntendheid op en geniet je van de daaruit voortvloeiende financiële uitbetaling. Er is geen andere weg!